.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات جدید از مطالبات معوق چهار بانک دولتی

 رئیس کل بانک مرکزی میزان مطالبات معوقه غیر جاری بانک ها را ۷۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است، مطالباتی که در سال های اخیر به عنوان یکی از چالش های نظام اقتصادی کشور مطرح شده است. این چالش تا آنجا تاثیرگذار بوده که در کنار کاهش توان بانک ها برای ارائه خدمات، دستاویزی برای عدم همراهی و حمایت نظام بانکی از بخش مولد اقتصاد شده است.

در این بین با مرور میزان مطالبات معوقه بانک ها دیده می شود که بانک ملی بیشترین میزان مطالبات معوقه را داشته است. شاید بتوان علت این امر را گستردگی دامنه فعالیت های این بانک به لحاظ قدمت، قدرت و تعداد شعب دانست. حال آنکه بزرگترین بانک جهان اسلام در بهره گیری از فناوری های نوین بانکداری، عملکرد مطلوبی نداشته و این امر را نیز می توان دلیلی برای افزایش معوقات این بانک دانست.
 
مطالبات معوق بانک ملی 15 هزار و 500 میلیار تومان است ومدیران بانک ملی اعلام کرده اند که در سال جاری با استفاده از همه ابزارها تا به حال 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات خود را ساماندهی کرده است .براین اساس، میزان مطالبات معوق بانک ملی، حدود 98 هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک مربوط به دولت می‌ باشد که 51 هزار میلیارد ریال آن از طریق پرداخت سهام رد دیون شد.
با وجود اینکه در سال جاری بخش ناچیزی از میزان مطالبات معوقه بانک ملی تعیین تکلیف شده و با توجه به اینکه یک ماه تا پایان سال باقی مانده مدیر عامل بانک ملی با نگاه خوشبینانه امید وار به وصول مابقی مطالبات معوقه تا پایان سال شد که عملا این مهم دربستر زمانی 30 روزه قطعا امکان پذیر نخواهد بود.
سوال اینجاست که آیا مدیران عامل در بانک ملی خود مایلند تا بستر را به نحوی فراهم کنند که این منابع به صورت مطالبات معوقه مورد استفاده اشخاص یا گروه هایی قرار گیرد.

بانک صنعت و معدن؛ 1700 میلیارد تومان
رقم مطالبات معوق این بانک را 17 هزار میلیارد ریال عنوان شده بود که از این رقم 4 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که با این حساب رقم واقعی مطالبات معوق این بانک 13 هزار میلیارد ریال است.
این بانک با سرمایه 27 هزار میلیارد ریال، از لحاظ شاخص سرمایه دومین بانک کشور است.
 
مطالبات معوق بانک کشاورزی 4 هزار میلیارد تومان
با اعلام مطالبات معوق چهار هزار میلیاردی این بانک گفتنی است در سال 91 بیش از 30 درصد رشد منابع سپرده ای داشته که این منابع به رقم 19 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.
براساس این گزارش، تسهیلات پرداختی این بانک طی 9 ماهه ابتدایی سال جاری 113 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 98 هزار میلیارد ریال رشد کرده است.
در راستای طرح هدفمندی یارانه ها 600 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شده است.
 
معوقات بانک سپه 34 هزار میلیارد ریال است
معوقات بانک سپه به نسبت تسهیلات ارائه شده همخوان با نرم جهانی عنوان شده و قابل ذکر است که میزان مطالبات معوقه بانک سپه 34 هزار میلیارد ریال است.
بر اساس این گزارش، در چنین فضای اقتصادی معوقات باید افزایش پیدا کند اما گفتنی است که این رقم در حد نرمال افزایش پیدا کرده است.
قابل ذکر است که مدیران و هم دستگاه قضایی برای پیگیری مطالبات، جدی هستند.

معوقات بانکی وارد کردن ضرر و زیان به منافع عمومی باشد و رسیدگی نسبت به تسریع وصول این مطالبات معوقه امری ضروری است که باید در اولویت کاری برنامه های بانک باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.